Graffiti
ΕΛΛΗΝΙΚΗ GRAFFITI ΣΚΗΝΗ
/GREEK GRAFFITI SCENE
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAFFITI ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ – Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
Η δεκαετία του ‘80 είναι το ορόσημο της εμφάνισης των συνθημάτων και των υπογραφών σε τοίχους με την πλησιέστερη μορφή στο σημερινό graffiti. Τα πολιτικά συνθήματα, τα κοινωνικά μηνύματα και ακόμα πιο πολύ οι ‘ψευτοσυμμορίες’ των πιτσιρικάδων από τις διάφορες γειτονιές είναι εκείνα τα στοιχεία που κρατούσαν όσο γινόταν ζωντανό το ‘graffiti’ σαν γενική έννοια, σε αυτή την πολύ έντονη δεκαετία. Σε αυτά τα χρόνια η γειτονιά είναι ένας θεσμός μία κοινωνία στην οπoία ο ένας υπερασπίζεται τον άλλον και όλοι μαζί το όνομα της γειτονιάς τους, δηλαδή το σπίτι τους.
GRAFFITI – ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ DISCO
Στη συνέχεια της δεκαετίας του ’80 θα έρθει η ανάγκη της ‘διάδοσης’ των ονομάτων, όπως και της παρέας έξω όμως από τα συνηθισμένα όρια της γειτονιάς, σε ένα πιο ευρύ κύκλο ανθρώπων, στον ανυποψίαστο κόσμο. Είναι η ανάγκη μιας ευρύτερης παρέας και ομάδων που ήθελαν να κάνουν έντονη την ομαδική – γηπεδική- οπαδική προτίμηση (πόσο μάλλον όταν τα ονόματα ακολουθούσε πάντα το νούμερο της θύρα της ομάδας σου). Είναι αυτή η ανάγκη της αναγνώρισης μέσα σε μια μεγαλούπολη, η ανάγκη να γίνεις γνωστός.
Σχεδόν το ίδιο χρονικό διάστημα, μέσα δεκαετίας ’80, μαζί με το νέο τότε ρεύμα της disco θα εμφανιστούν και τα πρώτα στοιχεία graffiti κυρίως στις μεγάλες πόλεις μιας και όπως είναι φυσικό εκεί ‘ξεσπάνε’ πρώτα τα νέα είδη μόδας. Και όπως όλες οι μόδες έρχονται και φεύγουν, έτσι και αυτό το ρεύμα έφερε μαζί του και μάλιστα με έντονο τρόπο τα στοιχεία της γενικότερης κουλτούρας του δρόμου όπως τα roller, το χορό, το skateboarding, τοbreakdance και γενικώς το ‘chillin’ σε πάρκα, πλατείες, γειτονιές, disco clubs και δρόμους.
Κάπου εκεί κάποιοι τολμηροί δοκίμασαν τις ικανότητές τους και στο graffiti αφήνοντας πίσω τους μια μικρή κληρονομιά. Η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να συνεχιστεί και να αντέξει στη διάρκεια των επόμενων χρόνων έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να το καταλάβουν και να μπορέσουν να το κρατήσουν και να το συνεχίσουν.
Έτσι αφού το Graffiti συνδέθηκε απόλυτα με το στοιχείο του breakdance και φυσικά με την τότε μόδα, για τους περισσότερους έκλεισε γρήγορα τον κύκλο του με έντονη όμως παρουσία σε όλο το πανελλήνιο. Ήταν εκείνο το μεγάλο μπαμ που κράτησε 2 έως 3 χρόνια.
O Case από τους ΑΒC με το δικό του story πάνω στο graffiti , ερχόμενος από το Μόναχο της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, ο Dee71 με επίκεντρο δράσης τη Χρυσούπολη Καβάλας, οCypher με τον crew των RGC από την Κατερίνη είναι αξιοσημείωτα ονόματα που άντεξαν στα χρόνια εκείνα, αντίθετα με κάποιους άλλους που σταμάτησαν γρήγορα.
Ήταν βέβαια δύσκολα χρόνια και βρισκόντουσαν και σε επαρχιακές πόλεις oι δύο, συνθήκες δηλαδή σχεδόν ακατάλληλες για graffiti. Ακολουθεί ένα νεκρό κατά κάποιο τρόπο χρονικό διάστημα. Διάσπαρτα και πολύ λίγα κομμάτια έχουν απομείνει να θυμίζουν στις νέες γενιές το τι προηγήθηκε. Απλά αυτό που συνέχιζε να υπάρχει γενικά ήταν οι υπογραφές των αλητογηπεδικών κυρίως παιδιών που ήθελαν να κρατήσουν και να κάνουν διάσημε το όνομά τους με κάθε τρόπο.
Κάπου εκεί κάποιοι τολμηροί δοκίμασαν τις ικανότητές τους και στο graffiti αφήνοντας πίσω τους μια μικρή κληρονομιά. Η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να συνεχιστεί και να αντέξει στη διάρκεια των επόμενων χρόνων έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να το καταλάβουν και να μπορέσουν να το κρατήσουν και να το συνεχίσουν.
Έτσι αφού το Graffiti συνδέθηκε απόλυτα με το στοιχείο του breakdance και φυσικά με την τότε μόδα, για τους περισσότερους έκλεισε γρήγορα τον κύκλο του με έντονη όμως παρουσία σε όλο το πανελλήνιο. Ήταν εκείνο το μεγάλο μπαμ που κράτησε 2 έως 3 χρόνια.
O Case από τους ΑΒC με το δικό του story πάνω στο graffiti , ερχόμενος από το Μόναχο της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, ο Dee71 με επίκεντρο δράσης τη Χρυσούπολη Καβάλας, οCypher με τον crew των RGC από την Κατερίνη είναι αξιοσημείωτα ονόματα που άντεξαν στα χρόνια εκείνα, αντίθετα με κάποιους άλλους που σταμάτησαν γρήγορα.
Ήταν βέβαια δύσκολα χρόνια και βρισκόντουσαν και σε επαρχιακές πόλεις oι δύο, συνθήκες δηλαδή σχεδόν ακατάλληλες για graffiti. Ακολουθεί ένα νεκρό κατά κάποιο τρόπο χρονικό διάστημα. Διάσπαρτα και πολύ λίγα κομμάτια έχουν απομείνει να θυμίζουν στις νέες γενιές το τι προηγήθηκε. Απλά αυτό που συνέχιζε να υπάρχει γενικά ήταν οι υπογραφές των αλητογηπεδικών κυρίως παιδιών που ήθελαν να κρατήσουν και να κάνουν διάσημε το όνομά τους με κάθε τρόπο.
‘STYLE WARS’ και η νέα ΑΡΧΗ
Στη συνέχεια της δεκαετίας του ’80 θα έρθει η ανάγκη της ‘διάδοσης’ των ονομάτων, όπως και της παρέας έξω όμως από τα συνηθισμένα όρια της γειτονιάς, σε ένα πιο ευρύ κύκλο ανθρώπων, στον ανυποψίαστο κόσμο. Είναι η ανάγκη μιας ευρύτερης παρέας και ομάδων που ήθελαν να κάνουν έντονη την ομαδική – γηπεδική- οπαδική προτίμηση (πόσο μάλλον όταν τα ονόματα ακολουθούσε πάντα το νούμερο της θύρα της ομάδας σου). Είναι αυτή η ανάγκη της αναγνώρισης μέσα σε μια μεγαλούπολη, η ανάγκη να γίνεις γνωστός.
Σχεδόν το ίδιο χρονικό διάστημα, μέσα δεκαετίας ’80, μαζί με το νέο τότε ρεύμα της disco θα εμφανιστούν και τα πρώτα στοιχεία graffiti κυρίως στις μεγάλες πόλεις μιας και όπως είναι φυσικό εκεί ‘ξεσπάνε’ πρώτα τα νέα είδη μόδας. Και όπως όλες οι μόδες έρχονται και φεύγουν, έτσι και αυτό το ρεύμα έφερε μαζί του και μάλιστα με έντονο τρόπο τα στοιχεία της γενικότερης κουλτούρας του δρόμου όπως τα roller, το χορό, το skateboarding, τοbreakdance και γενικώς το ‘chillin’ σε πάρκα, πλατείες, γειτονιές, disco clubs και δρόμους.
Κάπου εκεί κάποιοι τολμηροί δοκίμασαν τις ικανότητές τους και στο graffiti αφήνοντας πίσω τους μια μικρή κληρονομιά. Η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να συνεχιστεί και να αντέξει στη διάρκεια των επόμενων χρόνων έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να το καταλάβουν και να μπορέσουν να το κρατήσουν και να το συνεχίσουν.
Έτσι αφού το Graffiti συνδέθηκε απόλυτα με το στοιχείο του breakdance και φυσικά με την τότε μόδα, για τους περισσότερους έκλεισε γρήγορα τον κύκλο του με έντονη όμως παρουσία σε όλο το πανελλήνιο. Ήταν εκείνο το μεγάλο μπαμ που κράτησε 2 έως 3 χρόνια.
O Case από τους ΑΒC με το δικό του story πάνω στο graffiti , ερχόμενος από το Μόναχο της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, ο Dee71 με επίκεντρο δράσης τη Χρυσούπολη Καβάλας, οCypher με τον crew των RGC από την Κατερίνη είναι αξιοσημείωτα ονόματα που άντεξαν στα χρόνια εκείνα, αντίθετα με κάποιους άλλους που σταμάτησαν γρήγορα.
Ήταν βέβαια δύσκολα χρόνια και βρισκόντουσαν και σε επαρχιακές πόλεις oι δύο, συνθήκες δηλαδή σχεδόν ακατάλληλες για graffiti. Ακολουθεί ένα νεκρό κατά κάποιο τρόπο χρονικό διάστημα. Διάσπαρτα και πολύ λίγα κομμάτια έχουν απομείνει να θυμίζουν στις νέες γενιές το τι προηγήθηκε. Απλά αυτό που συνέχιζε να υπάρχει γενικά ήταν οι υπογραφές των αλητογηπεδικών κυρίως παιδιών που ήθελαν να κρατήσουν και να κάνουν διάσημε το όνομά τους με κάθε τρόπο.
Κάπου εκεί κάποιοι τολμηροί δοκίμασαν τις ικανότητές τους και στο graffiti αφήνοντας πίσω τους μια μικρή κληρονομιά. Η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να συνεχιστεί και να αντέξει στη διάρκεια των επόμενων χρόνων έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να το καταλάβουν και να μπορέσουν να το κρατήσουν και να το συνεχίσουν.
Έτσι αφού το Graffiti συνδέθηκε απόλυτα με το στοιχείο του breakdance και φυσικά με την τότε μόδα, για τους περισσότερους έκλεισε γρήγορα τον κύκλο του με έντονη όμως παρουσία σε όλο το πανελλήνιο. Ήταν εκείνο το μεγάλο μπαμ που κράτησε 2 έως 3 χρόνια.
O Case από τους ΑΒC με το δικό του story πάνω στο graffiti , ερχόμενος από το Μόναχο της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, ο Dee71 με επίκεντρο δράσης τη Χρυσούπολη Καβάλας, οCypher με τον crew των RGC από την Κατερίνη είναι αξιοσημείωτα ονόματα που άντεξαν στα χρόνια εκείνα, αντίθετα με κάποιους άλλους που σταμάτησαν γρήγορα.
Ήταν βέβαια δύσκολα χρόνια και βρισκόντουσαν και σε επαρχιακές πόλεις oι δύο, συνθήκες δηλαδή σχεδόν ακατάλληλες για graffiti. Ακολουθεί ένα νεκρό κατά κάποιο τρόπο χρονικό διάστημα. Διάσπαρτα και πολύ λίγα κομμάτια έχουν απομείνει να θυμίζουν στις νέες γενιές το τι προηγήθηκε. Απλά αυτό που συνέχιζε να υπάρχει γενικά ήταν οι υπογραφές των αλητογηπεδικών κυρίως παιδιών που ήθελαν να κρατήσουν και να κάνουν διάσημε το όνομά τους με κάθε τρόπο.